All Issue

2022 Vol.14, Issue 2 Preview Page
30 June 2022. pp. 75-82
Abstract
References
1
Kano, Noriaki, 1984, "Attractive quality and must-be quality", The Journal of the Japanese Society for Quality Control, April, pp. 39~48.
2
Parker, C. E., Wasen, J., and Munro, L., 2020, Sensor Surface Active Debris Removal (SSADR) (No. 2020-01-0081), SAE Technical Paper. 10.4271/2020-01-0081
3
Automotive Sensor Cleaning System Market, 2020, Global Industry Analysis 2015 - 2019 and Forecast 2020 - 2030, Persistence Market Research.
4
이해인, 이형석, 2015, 카노모델을 활용한 스마트폰 품질요인의 변화분석, 산업과 경영, Vol. 28, No. 2, pp. 47~59.
5
이지혜, 함동한, 2015, 카노모델(Kano Model)을 활용한 사용자 중심의 내비게이션 기능 요구사항 분석, Journal of Integrated Design Research, Vol. 14, No. 3, pp. 9~18. 10.21195/jidr.2015.14.3.001
6
도유미, 홍현근, 오창석, 장정아, 김석현, 2021, Lv.4+ 자율주행기술을 적용한 교통약자 모빌리티 서비스에 대한 휠체어 이용 장애인의 요구분석: Kano모델 적용, 직업재활연구, Vol. 31, No. 3, pp. 45~71.
7
김희진, 2021, 지속가능 관광을 위한 구도심 도시재생에 관한 연구: Kano 모델 적용, 관광레저연구, Vol. 33, No. 6, pp. 25~39. 10.31336/JTLR.2021.6.33.6.25
8
전기제, 신승호, 2021, Kano 모델을 활용한 검도장 서비스품질 평가 연구, 대한검도학회지, Vol. 32, No. 1, pp. 79~90.
9
송선옥, 2022, QFD-VBSD 모델을 적용한 전자상거래 플랫폼의 서비스 품질 제고에 관한 연구, 무역 상무 연구, Vol. 93, pp. 73~99. 10.35980/KRICAL.2022.2.93.73
10
전기제, 신승아, 2022, 스크린골프장 서비스품질요소 분석: Kano모델을 적용한 고객만족계수와 PCSI지수를 중심으로, 골프연구, Vol. 16, No. 1, pp. 1~11. 10.34283/ksgs.2022.16.1.1
11
손총, 권인영, 고혜악, 2022, Kano모델에 기반한 박물관 문화 상품의 소비자 선호도 연구, 커뮤니케이션 디자인학연구, Vol. 78, No. 0, pp. 228~239.
12
양성민, 탁준혁, 권동환, 정두희, 2022, Kano-TOPSIS 모델을 이용한 지능형 신제품 개발: 차량용 음성비서 시스템 개발 사례, 지능정보연구, Vol. 28, No. 1, pp. 287~310.
13
김진국, 최경호, 양성철, 2022, 수정 Kano 모델을 활용한 워터파크 서비스품질 평가 연구, 한국융합과학회지, Vol. 11, No. 1, pp. 33~48. 10.24826/KSCS.11.1.3
14
방제모, 황조혜, 2022, Kano모델에 기반한 판매자 관점의 외식배달 플랫폼 품질속성 분류, 관광학연구, Vol. 46, No. 2, pp. 189~212. 10.17086/JTS.2022.46.2.189.212
15
조진호, 김병수. 2022, Kano 모델 기반 건설프로젝트 핵심 리스크관리 요인 도출, 대한토목학회논문집, Vol. 42, No. 2, pp. 239~248.
16
Huiskonen, J. and Pirttilä, T., 1998, Sharpening logistics customer service strategy planning by applying Kano's quality element classification, International Journal of Production Economics, Vol. 56, No. 1, pp. 253~260. 10.1016/S0925-5273(97)00065-0
17
Kametani, T., Nishina, K. and Suzuki, K., 2010, Attractive quality and must-be quality from the viewpoint of environmental lifestyle in Japan, In Frontiers in Statistical Quality Control 9, Physica-Verlag HD, pp. 315~327. 10.1007/978-3-7908-2380-6_20
18
Timko, M., 1993, An experiment in continuous analysis, Center for Quality of Management Joumal, Vol.2, No. 4, pp. 17~20.
19
Tontini, Gérson, 2007, Integrating the Kano Model and QFD for Designing New Products, Total Quality Management. Vol. 18, pp. 599~612. 10.1080/14783360701349351
Information
  • Publisher :Korean Auto-vehicle Safety Association
  • Publisher(Ko) :한국자동차안전학회
  • Journal Title :Journal of Auto-vehicle Safety Association
  • Journal Title(Ko) :자동차안전학회지
  • Volume : 14
  • No :2
  • Pages :75-82
  • Received Date : 2021-11-11
  • Revised Date : 2022-06-07
  • Accepted Date : 2022-06-07